Google a anunţat, ieri, lansarea unei noi opţiuni de targetare în Adwords. Se numeşte Customer Match şi face o chestie simplă, permite advertiserilor şi marketerilor să folosească bazele de date cu emailurile clienţilor sau abonaţilor la diferite tipuri de informaţii, pentru a targeta cu reclame, în Adwords, respectivele persoane.

Google Customer Match va sincroniza respectivele liste de adrese email şi va selecta automat pe cele care sunt conectate la unul din serviciile Google (poate fi Gmail, Youtube, Google Plus etc). Apoi, va permite targetarea cu reclame, pe baza acestor informaţii.

Să ne îngrijorăm puţin (sau nu)

Desigur, Google şi-a luat măsuri de precauţie pentru a evita abuzurile advertiserilor ori marketerilor. Numai că, utilizatorilor le va fi greu să înţeleagă că datele lor personale sunt în siguranţă şi că targetarea pe baza adresei de email se va face la fel cum se face cea pe baza locaţiei şi, de ce nu, precum cea din Facebook bazată şi calculată algoritmic pe activitatea din reţea a utilizatorului.

Google aplică modele, nu prelucrează individual fiecare adresă email. După sincronizarea adreselor email şi identificarea celor existente ca fiind conectate cu servicii Google, targetarea se va desfăşura prin aplicarea de modele (tipare, şabloane), ţinând cont şi de celelalte criterii de targetare din Adwords. Ne dăm seama de asta din faptul că Google va permite crearea de liste cu Audienţe Similare, pe baza respectivelor informaţii, pentru a descoperi clienţi noi (evident fără a oferi acces la noi adrese email).

Specialiştii pot deveni mai specifici în targetare

Pentru specialiştii PPC vestea este una cât se poate de bună. Google Customer Match permite, atât pe verticală cât şi pe orizontală, dezvoltarea de campanii de advertising mult mai specific targetate. Cu atât mai mult dacă ne gândim la o combinaţie de genul Remarketing + Customer Match.

Email Marketing se cam apropie de sfârşit

Am prognozat chestia asta de câţiva ani. Email Marketing, în forma să automatizată, se apropie de sfârşit. A fost doar o chestiune de timp până să se întâmple asta. Pentru cei ce folosesc Email Marketing ca principal proces în mix-ul de Marketing Online, singura opţiune acum rămâne cea de Relationship Marketing. Asta fiind un fel de a spune gata cu automatizările în relaţia cu clienţii, învăţaţi Relationship Marketing şi comunicaţi cu fiecare client în parte, nu cu toţi la grămadă.

Apple, ţinta principală

Toată mişcarea asta a Google are o ţintă sigură, Apple. Dacă în urmă cu ceva timp, Apple anunţa că vor permite pe dispozitivele lor blocarea, nativă, a reclamelor, acum Google vine cu ceea ce poate mai bun şi anume să ofere specialiştilor PPC unelte din ce în ce mai puternice pentru a distribui reclame. Ăsta este un fel de a transmite celor de la Apple că specialiştii de Marketing din întreaga lume sunt cei care decid încotro se îndreaptă domeniul, nu Apple. Deşi, între noi fie vorba, nu reclamele Google Adwords sunt problema ori cauza pentru care AdBlock şi alte extensii asemănătoare au devenit din ce în ce mai populare. Ci alte servicii de Advertising, mult mai permisive. Bineînţeles, Apple nu are cum să câştige un război cu Google, Facebook, Microsoft şi ceilalţi giganţi online şi cel mai probabil vor „schimba schimbarea”.