Sunt destul de puţin folosite în România, aproape deloc, însă aduc rezultate foarte bune atât în zona de macro-conversii, dar mai ales în zona de micro-conversii.

În urmă cu un an de zile, aproximativ, Google lansa serviciul +Post Ads. Un serviciu ce propunea să faciliteze promovarea postărilor de pe G+, în reţeaua Google+ dar şi în reţeaua de Display a Google (site-uri ce folosesc servicii Adsense).

Între timp, lucrurile s-au mai schumbat. În bine. Există mult mai multă informaţie despre cum şi în ce fel să foloseşti +Post Ads. Dar, mai mult de atât, există mai multă flexibilitate în a seta astfel de reclame.

Următoarele informaţii le consider obligatorii de ştiut pentru oricine doreşte să facă reclamă prin intermediul +Post Ads:

campaniile şi anunţurile +Post Ads se setează dintr-un cont Adwords. Chiar dacă există opţiunea de a face asta chiar din pagina G+, tot prin intermediul Adwords va fi setat anunţul. (în colţul dreapta-sus al postării apare o iconiţă unde sunt derulate mai multe opţiuni, printre care şi cea de promovare)

pagina de G+ de pe care urmează a fi promovat un anunţ, trebuie să aibă minim 1000 de follower’s;

conţinutul trebuie să fie targetat pe audienţa paginii, ca şi relevanţă. În sensul că nu poţi promova pe o pagină a unei cofetării anunţuri despre un service auto, de exemplu.

recomandările partajate, ca setare de cont Google Business a paginii G+, trebuie să fie active. Evident, este vorba de pagina de pe care va fi promovat anunţul.

contul Google Business trebuie să fie unul validat/verificat/aprobat de Google.

campaniile prin care pot fi promovate anunţuri +Post Ads sunt campanii de Angajament (aşa sunt numite în Adwords) şi pot fi derulate numai dacă alegeţi campanii Display Network Only.

reclamele pot fi targetate pe locaţie, limba, dispozitiv, cuvinte cheie, Interese şi Remarketing.

se poate opta pentru afişarea comentariilor postării ce urmează a fi promovate ca şi anunţ de angajament (+Post Ad).

Pentru specialiştii de marketing online, obişnuiţi cu complexitatea Adwords, cerinţele de mai sus sunt ceva normal. Pentru ceilalţi, care aleg să utilizeze Adwords la nivel amator/începător, recomand multă atenţie la setări. Pentru că, nu-i aşa, o targetare defectuoasă duce la o performanţă negativă. Ori, în marketingul online, nu clickurile şi +1 (sau like-urile) sunt obiectiv principal, ci conversiile, vânzările.