Acum câteva luni de zile, în august 2014, la scurt timp după ce Google anunţa că HTTPS va fi factor de ranking, am început un test chiar aici pe Balantza. Implementarea SSL a fost destul de uşoară, aşa după cum va povesteam şi atunci. Rezultatele, însă, nu au apărut. Aşadar, am decis să renunţ la direcţionarea prin HTTPS a paginilor blogului.

Am decis să renunţ la direcţionare, nu la SSL. Pentru că la SSL nu poţi renunţa peste noapte. Şi spun asta pentru că, dacă în cazul instalării şi redirecţionării automate prin HTTPS a fost foarte uşor, operaţiunea de revenire la HTTP s-a dovedit destul de complicată, cu multe capcane. Sigur, tehnic, este uşor de făcut redirecţionarea HTTPS-HTTP, doar că din punct de vedere SEO, pentru a nu primi lovituri în ranking, trebuie păstrat cel puţin 2 luni de zile certificatul SSL instalat pe server. Altfel, toate paginile accesate prin HTTPS vor deveni erori de conexiune iar cele HTTP vor fi conţinut duplicat.

Am considerat că 2 luni de zile este timp suficient să „conving” roboţii Google că redirecţionarea 301 este cu adevărat permanentă iar paginile ce sunt indexate cu HTTPS să fie înlocuite de cele cu HTTP, fără risc de conţinut duplicat ori erori.

În plus, am ales varianta asta pentru a scuti de neplăceri pe toţi cititorii ce vin dinspre reţelele de socializare. Acolo unde au fost distribuite linkuri Balantza cu protocol HTTPS.

Revenind la partea ce ţine strict de ranking, din analizele mele, SSL nu influenţează deloc rankingul în Google. Ori îl influenţează, dar eşantionul de studiu a fost greşit. În cazul de faţă Balantza. Totuşi, tind să cred că nu influenţează, pentru că la mai bine de o lună de zile de la reîntoarcerea la HTTP, rankingul rămâne stabil pe cuvintele cheie incluse în analiză.

Sigur, rankingul este influenţat de mai mulţi factori (circa 220 în prezent). Dar, repet, conexiunea securizată (adică HTTPS) nu consider să fie unul important. Poate pe viitor va fi, deşi acum am mari dubii în privinţa asta.

*Citeste si alte articole pe topicul SEO