Pentru cei mai neatenti la fluxul de informatii saptamana aceasta a adus doua mari noutati in zona de social networking si anume o mica reimprospatare a designului retelei Google Plus dar si o anuntata ”redecorare si reamenajare” a Facebook!

Nu stiu inca modul cum va arata Facebook, clipurile de prezentare afiseaza un look ceva mai in ton cu vremurile 3.0 ce vor veni, insa din cate am inteles multe din schimbari vor fi la nivel de software, acolo unde utlizatorii vor avea in sfarsit posibilitatea de a divide fluxul de informatii venit dinspre prieteni sau pagini la care sunt abonati, in mai multe categorii, pe zone de interes, pe asemanari, totul intr-un mod de afisare extrem de user-friendly! Noutati la nivel de software sunt anuntate de Facebook si in zona business, acolo unde anunturile sponsorizate vor suporta si formatul video(multi ar putea zice ”finally”)!

Ramane de vazut cum vor fi primite de catre utilizatorii Facebook toate aceste schimbari, unele radicale, referindu-ma aici la mutarea sectiunii de chat si ”cine e online” din partea dreapta in partea stanga!  Pana una alta, Facebook, in bunul spirit capitalist, a lansat si o lista de asteptare pentru toti aceia care vor sa fie primii ce folosesc noul design!

Google Plus in schimb isi traieste viata din ce in ce mai bine! A avut cateva mici modificari de design care au mai taiat putin din impresia universal-valabila de retea pentru oricine altcineva numai oameni nu!

La capitolul software Google Plus pregateste revolutia, evident ajutat de fratele cel mare, Google, cand in scurt timp(maxim 4 luni de zile) va lovi puternic in suprematia Facebook!

Se stie ca Facebook in momentul cand au lansat conceptul de Social Media si mai ales odata cu propagarea, cresterea acestui concept la nivel de fenomen media, a lovit puternic in comunitatile construite in jurul publicatiilor online, furand pur si simplu multe dintre aceste comunitati! Ei bine, se pare ca Google prin intermediul Google Plus si a deja anuntatului Author Rank incearca sa readuca aceste comunitati acolo unde le este locul si anume in zona unde se creeaza adevaratul continut!

Despre Author Rank am vorbit intr-un articol precedent, voi mai vorbi cat de curand, pentru ca Author Rank se vrea a fi propulsarea spre web 3.0, cand Google ca si motor de cautare nu va mai filtra continutul in functie de Pagerank si optimizari SEO ci in functie de credibilitarea, aprecierile si autoritatea de care se bucura creatorii de continut, autorii! Bineinteles, nu se va renunta la Pagerank si SEO insa acestea vor merge spre un plan secund, servind Author Rank-ului!

Tot la capitolul noutati Google a mai adaugat un pas spre web 3.0, furnizand pentru prima data conceptul de Social Data Hub, o baza de date colectate din retelele de socializare, incluse fiind aici si sistemele de comentarii Livefyre, Echo si Disquss! Prin Social Data Hub, Google colecteaza date despre activitatea fiecarui autor in parte, atat pe publicatia unde scrie cat si pe alte publicatii unde comenteaza, dar si activitatea in general, comentariile si reactiile la articole ale cititorilor, ale comunitatii din jurul fiecarui blog sau publicatii online!

Social Data Hub aduce insa si un inconvenient pentru multi si anume ca nu indexeaza activitatea din comentariile Blogspot, WordPress sau orice alta platforma predefinita de comentarii, explicatia fiind teama de link-spam, in special prin linkurile dofollow la comentarii!

Tot Google anunta in urma cu cateva zile prin intermediul lui Matt Cutts, unul dintre inginerii Google Webmaster Central, ca vor sanctiona dur vanzarea de linkuri in articole(evident, mai mult de 2 spre acelasi domeniu intr-un singur articol) si chiar vanzarea de linkuri in advertoriale(un motiv in plus ca advertorialul sa nu contina mai mult decat un link si acela fiind un link de brand)!

Apropo de asta, stirea a fost preluata complet anapoda in blogosfera romaneasca, multi crezand ca Google vizeaza sa distruga advertorialele si vanzarea acestora, mai mult de atat, lovind puternic si linkurile de citare din articole(trackback-urile)!

Nu e mare mirarea ca s-a interpretat astfel, traducerea si adaptarea unui text nefiind la-ndemana multora, insa e nevoie mereu sa utilizam si logica, nu-i asa? Daca Google indexeaza trackbackurile(si exista statistici despre trackbackuri in chiar Google Analitycs, la Traffic Sources-Social) atunci de ce le-ar sanctiona? Nu, Google santioneaza si va sanctiona abuzul, seriile de linkuri ce trimit spre acelasi domeniu, pagini intregi de continut creat doar pentru a promova linkuri(iar aici e vorba despre articole SEO in special, unde exista 3-4 linkuri spre acelasi domeniu)! Vazuta oarecum ca o ”apocalipsa” de multi bloggeri romani mutarea asta ar trebui totusi sa-i bucure, pentru ca in sfarsit pentru un advertorial nu vor mai exista conditii gen ”numar de linkuri obligatorii” iar continutul creat va fi unul relevant, rezumandu-se la a fi exact ceea ce trebuia sa fie si anume continut editorial! Va mai amintiti articolul acesta? A fost scris in urma cu 4 luni de zile, cu mult timp inainte ca Google sa faca acest anunt!

In incheiere!

Despre Social Data Hub, Author Rank si ceea ce vizeaza a fi o adevarata revolutie in domeniul crearii de continut, voi mai vorbi cat de curand! 🙂