După mai bine de 3 ani de la implementare, Google Authorship a fost eliminat. Google a început încă din luna ianuarie a acestui an să întrerupă funcţionalitatea Authorship, treptat, iar ieri l-a eliminat complet.

Care este, totuşi, explicaţia acestei schimbări?

Prin vocea lui John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google, se pare că motivul real pentru care s-a renunţat la Authorship este unul simplu: –utilizatorii Google Search nu-l apreciau.

Adică, deşi o pagină ce conţinea Authorship era destul de clar diferenţiată de una ce nu avea implementată conexiunea, utilizatorii de Google Search nu făceau diferenţa între cele 2. Altfel spus, deşi se spera că într-un final folosirea Google Authorship pe o pagină va aduce un mai bun CTR în Google Search acelei pagini, rezultatele au fost aproape contrare aşteptărilor.

Un alt motiv, se pare, a fost faptul că rata de adopţie a Google Authorship, în rândul webmasterilor, a fost una destul de scăzută. Mai mult de atât, conexiunea necesară pentru a obţine Authorship nu era, de cele mai multe ori, corectă, in special in cazul guest-bloggingului.

Însă, dacă prima explicaţie mi se pare credibilă, pe cea de-a două o suspectez că fiind nu tocmai completă. În sensul că, cel mai probabil, Authorship nu a reuşit să blocheze, aşa cum se prognoza, paginile ce au conţinut copiat de cele de la care au copiat conţinutul (adică originalele). Blocarea trebuia să se întâmple prin simpla acordare de low-ranking în SERP. Una din chestiile care au dus la eşec a fost faptul că webmasterii site-urilor cu conţinut copiat de pe alte site-uri profitau de Authorship, implementându-l într-o singură direcţie (dinspre site spre profilul G+ al autorului de drept) iar asta a fost interpretată tot timpul doar că o eroare de configurare a Authorship.

Despre Author Rank nu a fost specificat nimic. Este şi normal, din moment ce numele este unul dat de specialiştii SEO întregului concept Authorship+Publisher şi a ceea ce ar fi trebuit să facă. Însă, nu sunt tocmai sigur că Author Rank nu a dispărut şi el.

Despre Google Publisher Rank încă nu a fost menţionat nimic. La o verificare sumară azi codul de editor pare că funcţionează corect iar Google primeşte datele.

*ps:-nu, nu în cred în teoria conform care Google a renunţat la Authorship pentru că fotografiile de profil apărute în Search ar fi scăzut CTR-ul reclamelor din respectiva pagină de Search. Nu cred asta pentru că, în continuare, Google afişează în Search rezultate din G+ utilizatorilor ce folosesc motorul de căutare logaţi fiind în contul Google.

*pps:-este foarte posibil ca cei de la Google să fi realizat, în sfârşit, că Authorship şi Publisher fac aproximativ acelaşi lucru, deşi în efect au fost create să lucreze diferit. Cred asta din cauza că, după ani de zile, Google Plus în sfârşit a înţeles că multe din conturile sale sunt create de companii pentru a avea o pagină de G+ (business verified), nu un cont simplu de utilizator G+.