Unii food-bloggeri, bloggeri sau jurnalişti care fac recenzii de restaurante şi/sau preparate culinare ar trebui duşi puţin la şcoala de bun-simt ori bune maniere ori ceva care să-i facă să devină mai atenţi cu ceea ce recomandă.

Poate deveni al naibii de frustrant, chiar enervant, să ajungi într-un restaurant despre care ai citit numai lucruri bune şi să descoperi că „deşi afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul”. Să descoperi că deşi meniul arată încântător iar ambianţa din restaurant pare promiţătoare, preparatele şi serviciile sunt cel puţin jalnice.

Da, ştiu, mulţi se visează critici culinari mai ceva ca cei care dau stelele Michelin, în schimb dau rateuri care-i plasează chiar mai jos de nivelul unui simplu consumator.

Şi apropo de consumatori, nu este deloc corect faţă de ei. Pentru că, încurajaţi de recenziile unor food-bloggeri, bloggeri ori jurnalişti, ajung să facă tot felul de compromisuri doar pentru a descoperi pentru ce naiba a dat bloggerul x o recenzie de 5 stele restaurantului. Iar la final, pleacă atât de dezamăgit din local încât ..(completaţi voi).

Mă gândesc, asta va fi următoarea mare „bătălie” a online-ului. Să se găsească un mod de a face cumva că recenziile online să fie într-adevăr recenzii, nu simple compilări de date.

Gen, ai dat 5 stele? – demonstrează pentru ce ai dat. Poate fi pentru gustul preparatelor, poate fi pentru modul cum sunt servite, dar să demonstrezi. Cu foto, cu text edificator (nu laudativ), poate şi video. La fel, trebuie multă responsabilitate. Mi se pare absurd să dai 5 stele unui restaurant unde preparatele, ambianţa şi serviciile chiar sunt ireproşabile şi la fel, să dai tot 5 stele, unui alt restaurant unde preparatele arată ca şi când ar fi pregătite pentru a ucide pe cineva.

Şi spun toate astea pentru că România îşi doreşte o economie bazată pe turism şi prestări servicii. Şi chiar nu văd cum poţi explica unui străin că farfuria nu este ciobită, că ceaşca de cafea nu are ruj pe ea, ca zeama care se vede pe lateralele bolului de ciorbă este doar de decor, că porţia chiar are 450-500 grame de mâncare şi nu 200 de grame de lături.

*ps: recenziile pozitive sunt mană cerească pentru orice restaurant, însă este nevoie de doar o singură recenzie negativă pentru a porni un intreg festival de astfel de recenzii, totul din cauză ca au fost create așteptări mult prea mari comparat cu realitatea de la fața locului;