Titlul corect trebuia să fie ceva mai lung. Ceva de genul „câteva motive pentru care nu ar trebui să folosiţi AdBlock şi când ar trebui să-l folosiţi”.

Ca să nu lungesc, însă, şi textul prea mult, iată câteva motive pentru care AdBlock trebuie să fie doar o extensie (ori plugin, în funcţie de browser) pe care-l activaţi doar atunci când situaţia o cere:

timpul de încărcare al unui site creşte exponenţial atunci când AdBlock este activ, asta chiar dacă, pe bună dreptate, sunt destul de multe site-uri care oricum se încarcă foarte greoi, unele chiar blocându-se;

puteţi experimenta frecvente deconectări (şi reconectari rapide) de la internet, atunci când folosiţi Wifi;

AdBlock, cel mai popular din acest gen de pluginuri, a avansat destul de mult în dezvoltare, iar acum scanează şi imagini pe care, în funcţie de caz, le blochează, chiar dacă acele imagini sunt doar simple imagini (spre exemplu imagini care conţin textul Adwords), deformând astfel articole sau pagini;

puteţi oricum ţine extensia în browser, dar inactivă, urmând să o activaţi doar când situaţia o cere (navigaţi pe site-uri recunoscute a fi înţesate de publicitate agresivă, gen cele de filme piratate)

– în principiu, aţi ales să folosiţi AdBlock pentru a scăpa de reclamele de pe site-urile unde consumaţi informaţie, asta pentru că preţuiţi informaţia prin calitatea ei, numai că de regulă site-urile care sunt agresive cu reclamele livrează informaţie de foarte slabă calitate şi, în concluzie, mai bine vă schimbaţi sursele de informare;

dacă aţi ales să folosiţi AdBlock doar ca urmare a unui efect de turmă ori pentru că sunteţi invidioşi ca anumiţi proprietari de site-uri ori bloguri câştigă bani livrându-vă reclamă, atunci greşiţi grav, în primul rând pentru că blocând acest tip de reclame (banner) ajutaţi în mod direct la dezvoltarea altui tip de reclamă, pe care nu-l veţi mai putea bloca, şi mă refer aici la reclama contextuală (în forma sa cea mai frecvent cunoscută drept advertorial);

alegând AdBlock sunteţi cu siguranţă dornici să navigaţi liberi pe internet, fără să vă fie urmărită activitatea, numai că AdBlock ca orice alt software activ din browser poate colecta informaţii, anonim, despre activitatea utilizatorilor (informaţii care să ajute dezvoltatorii să ofere servicii mai bune);

 

în fiecare browser există setări ascunse, avansate (în Chrome le găsiţi la chrome://flags şi chrome://plugins) care vă pot ajuta să aveţi o experienţă mai bună de navigare, ba’ chiar să faceţi Chrome să fie mai rapid, fără să consume prea multe resurse (gen #enable-plugin-power-saver)

orice marketer serios îşi analizează campaniile, pentru că lucrează cu bugete limitate pentru a livra rezultate de cele mai multe ori ne-realist ţintite de către management, prin urmare va vedea în orice moment care site/blog livrează şi care nu, care contează şi care nu, astfel că nu va licita pentru plasamente unde se livrează doar impresii, nu şi CTR, ori dacă o va face, va avea grijă să seteze o limită a frecvenţei de vizualizare, pentru că orice marketer serios are grijă să nu-şi bată joc de posibilii săi clienţi;

există foarte multe servicii de advertising online care oferă formatul pop-under şi exit-popup, pentru reclamele livrate, foarte adevărat, numai că marketerii care le folosesc, livrează în mod implicit, reclame, pe site-uri cu conţinut irelevant ori slab calitativ, deci revenim la ideea că sursa de informare nu este cea potrivită pentru tine, dacă ai ales AdBlock;

Ideea generală este, aşa cum spuneam şi în urmă cu ceva timp, că prin folosirea AdBlock sau a altor extensii asemănătoare, ajutaţi la transformarea modului în care vă este livrată reclama. Şi între a primi un banner cu o reclamă (care în proporţie de 70% îmi poate fi relevantă intereselor mele, in functie de advertiser) şi a primi o reclamă contextuală într-un articol pe care am fost „agăţat” să-l citesc, parcă aş prefera bannerul.