Probabil cea mai interesantă funcţionalitate lansată de Facebook anul acesta, îmbunătăţirea Search, transformă reţeaua de socializare într-un posibil câmp de bătălie pentru specialiştii SEO.

Cu noua funcţionalitate a Facebook Search, utilizatorii pot să caute şi să găsească informaţii postate în trecut, de prietenii lor dar şi de alţi utilizatori, inclusiv branduri. Chestiune care nu era posibilă până mai ieri, din cauza unui time-frame destul de mic, de doar câteva zile, pentru că informaţiile vechi rămâneau ascunse „pe vecie” în News Feed.

SEO pe Facebook se face de vreun an şi ceva, însă doar la o scară mică şi ţinând cont de regulile Bing, folosit în Graph Search, aşa cum se numea funcţia Search până mai ieri. Însă pentru că limitările erau numeroase, prea puţini specialişti SEO şi-au dăruit timp şi energie pentru SEO pe Facebook.

Acum, însă, lucrurile stau altfel. Search de la Facebook permite căutări per cuvinte cheie. Gen „poze cu” sau „vizită la Sibiu”. În plus, în funcţie de setările de confidenţialitate ale utilizatorilor şi paginilor de brand, informaţiile postate cândva pe Facebook pot fi oricând o sursă de trafic. Tot de aici rezultă şi că un plan editorial de conţinut este obligatoriu, pentru paginile de Facebook, ale brandurilor.

Sigur, va fi SEO pe Facebook tot la o scară mică, dar ceva mai mult decât până acum. Logic, combinând SEO pentru web cu SEO pentru Facebook, se poate ajunge la un rezultat mult mai bun.

Trebuie, totuşi, să remarc faptul că Facebook pare din ce în ce mai mult să se dezvolte pe o traiectorie asemănătoare Google.

*notă 1: – prioritate în Search, pe Facebook, vor avea informaţiile postate de prietenii din reţea, ai utilizatorului, dar şi informaţiile postate de paginile de brand urmărite de utilizator;

*notă 2: – folosirea de către paginile de brand a conţinutului postat în reţea, cu o formatare targetata relativ per cuvinte cheie, poate ajuta la recuperarea ariei de audienţă, într-un mod latent, pierdute în News Feed.