Verified Pages and Profiles on Facebook

Ce frumos ar fi fost ca Facebook sa se gandeasca la toata lumea in mod egal! Asta va fi ideea ce va persista la finalul acestui articol! 🙂

Ieri, 29 mai, Facebook a anuntat ca a terminat de implementat o noua functie pentru pagini si profiluri, functie ce are scopul de a verifica si autentifica identitatea proprietarilor! Din pacate ”mutarea” a fost facuta doar la nivel ”celebrities” si nu la nivel global, adica pentru toti utilizatorii!

Cu alte cuvinte, copiatul identitatii celebritatilor si brandurilor va disparea, asta pentru ca toti aceia ce au castigat ani de-a randul bani prin simplul fapt ca-si deschisesera profil cu numele ”Selena Gomez” sau pagina de fani a unei celebritati, acum se vad nevoiti sa inchida respectivele conturi, din simplul motiv ca in dreptul lor, in dreptul numelui nu va aparea ”verified” si deci restul utilizatorilor isi vor da seama ca pagina sau profilul respectiv nu este autentic, adica nu ”vorbesc cu Selena Gomez” ci cu un copiator de identitate!

Practic doar paginile si profilurile recunoscute ca ”originale” de catre proprietarii de drept ai numelui, vor avea semnatura ”verified”!

Mutarea poate parea una ne-spectaculoasa, insa este una destul de importanta in special datorita faptului ca protejeaza brandurile, indiferent de ceea ce poate insemna acest brand!

Astfel nu vor mai exista cazuri in care cineva poate construi pagina ”Selena Gomez Official” (sau un nume derivat) si chiar sa poata pretinde ca intr-adevar reprezinta adevarata pagina a Selenei Gomez, pentru simplul fapt ca Selena Gomez nu va autentifica pagina!

Asteptam si o ramificatie a acestei schimbari la nivel de brand (-produse-servicii-firme-), in special pentru a evita situatii de genul in care un anume x construieste pagina a brandului y, desi nu este indreptatit s-o faca si nici nu reprezinta interesele respectivei firme iar mai apoi sa starneasca oricand doreste fel si fel de initiative in numele brandului y, toate cu scopul de a castiga bani (sunt foarte multe exemple)!

Ceea ce totusi cei de la Facebook nu pot face este sa controleze fan-cluburile! Aici, legal, va trebui intotdeauna sa existe libertatea oricarui utilizator de a construi un fan club pentru o vedeta-produs-firma-servicii si plecand de la acest fapt, va exista intotdeauna pericolul ca un brand sa pateasca ceea ce au patit cei de la Nutella in urma cu mai putin de 10 zile cand atitudinea razboinica a liderului fan-clubului Nutella Day, Sara Rosso, a reusit sa provoace fanii Nutella si sa-i faca sa atace chiar Nutella (sigur, nu ea a pornit lupta ci Nutella, insa forta fan-clubului s-a vazut imediat, la mai putin de 48 de ore chiar fanii de pe pagina oficiala a Nutella erau indignati si se declarau impotriva unei actiuni a brandului ce ar fi interzis fan-clubul Nutella Day)!

Ramane de vazut cum va fi perceputa aceasta mutare si cat de eficienta se va dovedi ea! Ratiunea acestei mutari este cea explicata mai sus, insa pasul a fost considerat imperios necesar tocmai datorita unei alte mutari a Facebook din urma cu cateva luni de zile, cand au introdus sistemul de plata destinat utilizatorilor de rand ce doreau  sa contacteze celebritatile (de exemplu, pentru a trimite mesaj Selenei Gomez trebuie sa platesti o anumita suma)! Logic, dupa respectiva mutare si-au dat seama ca exista pericolul extrem de mare ca foarte multe persoane sa castige sume importante de bani pretinzand ca sunt celebritatile in cauza, iar prin actuala mutare incearca sa repare consecintele greselii de acum cateva luni!

Intrebarea este, pentru utilizatorul de rand cand va fi facuta o astfel de functie, in fond este necesara?!

  • *nota:-am ales numele Selena Gomez pentru ca Facebook in anunt a folosit o imaginea a vedetei! 🙂
  • **sursa –Facebook