Se anunţă o mare furtună în Social Media. Una cu impact puternic, având ca ţintă toate paginile Facebook ce nu au crescut organic. Asta pentru că Facebook a demarat operaţiunea de înlăturare a like-urilor date de conturi care acum sunt inactive sau dezactivate.

Aşadar, în primul rând, toţi cei care au cumpărat like-uri la kg de pe site-uri de profil ori de la diverşi „specialişti” sunt în pericol. Totul depinde de cât de active sunt în continuare conturile Facebook de la care au primit like. Şi cum, neoficial, se presupune că există doar în România cel puţin 400k conturi false, există premisa că cel puţin 3/4 din aceastea să fie şi inactive.

Cât de mare va fi impactul, rămâne să vedem. Însă, la cât de mare era isteria şi goana după like-uri de acum 2-3 ani şi cum „ploua” efectiv cu oferte de cumpărare de fani, presimt o adevărată furtună, una care cred că poate fi deja catalogată drept „de rahat”.

De ce face Facebook chestia asta?

Pentru că vor să ajute specialiştii în marketing şi advertising să aibă date mai precise şi de o acurateţe mai bună.

Sigur, nu înseamnă şi că s-a terminat cu conturile false ori cumpărarea de fani. Foarte probabil, vor exista în continuare mulţi „specialişti” care se vor expune cumpărând like-uri.

Pe de altă parte, nu se cunoaşte mare lucru despre sistemul şi algoritmii Facebook şi modul cum conturile vor fi trecute pe inactiv. Se ştie, cu siguranţă, că cele care au fost dezactivate vor avea în sfârşit impact asupra paginilor la care au dat like.

Încă o chestie interesantă, pe care o face Facebook, este oferirea opţiunii de dezactivare a conturilor „memorialized”, adică a acelor conturi ale căror proprietari au decedat ori sunt într-o condiţie fizică ce nu le mai permite gestiunea contului de Facebook. Opţiunea de dezactivare va fi oferită persoanelor „trusted” ale acelor conturi.

*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online si Social Media Marketing