În mediul specialiştilor de marketing online, de câţiva ani, părerile sunt destul de bine împărţite. Unii consideră că este bine să foloseşti Email Marketing pentru că ar fi mult mai eficient ca şi costuri decât PPC sau SMM, alţii consideră că „instrumentul” este unul secundar şi care poate fi folosit doar atunci când business-ul promovat ajunge la maturitate a prezenţei în online (gen utilizatori înregistraţi pe site) după ce alte canale (gen SEM, SEO, SMM) au reuşit să atragă audienţă pe site. Eu fac parte din a doua categorie de specialişti. 🙂

Ideea articolului este de fapt alta. Email Marketing are toate şansele să fie ucis, la propriu, de către Google. Iar asta din doar 2 motive sau mutări (cum vreţi să numiţi).

1 – lansarea Inbox by Gmail, care are o structură ce trimite toate ofertele şi newsletterele într-un tab propriu.

2 – actualizarea serviciului Gmail care prin structura sa a inspirat Inbox şi care deasemenea trimite toate emailurile în tab-uri definite per categorii (Oferte, Forum, Reţele Sociale, Actualizări etc).

Ambele motive de mai sus înseamnă un singur lucru. Utilizatorul va trebui, înainte de toate, să meargă în tab-ul Oferte ori Actualizări (depinde de tipul de email) urmând ca mai apoi totul să depindă de foarte multe variabile. Gen: – va fi interesat sau nu de subiectul mailului, va avea zeci sau sute de mailuri în respectivul folder (toate newsletter ori oferte) s.a.m.d.

Rezultă din chestia de mai sus că Email Marketingul trebuie să lucreze fără unul din marile sale avantaje şi anume faptul că în structurile mai vechi ale serviciilor de email, toate mesajele erau puse „la grămadă” iar şansa că utilizatorul să ajungă să deschidă un newsletter era mult mai mare.

Sigur, nu doar Gmail există pe piaţă. Însă şi Yahoo intenţionează să abordeze o structura asemănătoare pentru trierea automată a mesajelor. La fel şi Microsoft. Şi, important de reţinut, 37% din piaţa serviciilor de email este dominată de Gmail, Microsoft (prin Outlook şi WLM) şi Yahoo Mail. Iar o mutare similara este asteptata si din partea Apple.

În cifre, topul serviciilor de email arată cam aşa:

– Apple (Iphone + iPad + Apple Mail ) – 49%

– Gmail (inclus Google Android)- 22%

– Outlook şi Windows Live Mail – 11%

– Yahoo Mail – 4%

– AOL – 1%

*top