Există o uşoară tendinţă de a considera că bloggingul este în lină dar sigură cădere în ceea ce priveşte încrederea şi popularitatea sa în rândul consumatorilor de informaţie online.

Numai că este o tendinţă oarecum artificială. Motivele le pot bănui, dar nu sunt sigur de ele.

Chestiunea importantă este că bloggingul devine din ce în ce mai popular. Şi dobândeşte din ce în ce mai multă încredere. Cel puţin asta se înţelege din moment ce în mintea consumatorilor de informaţie online, bloggerii, cu mic cu mare, sunt văzuţi un fel de garanti ai libertăţii de exprimare. Ori ceva de gen.

Altfel cum poţi explica anunţuri, statusuri de Facebook, tweet-uri, statusuri G+, ce arată în felul următor?

„Distribuiţi pe bloguri, e urgent, trebuie să ştie toată lumea”

…şi altele asemănătoare.

Sigur, pentru cei obişnuiţi cu interacţiunea pe bloguri, în speţă comentatorii de pe bloguri, poate părea ceva paradoxal convingerilor lor. Convingeri cărora dacă le-am da crezare, am putea foarte bine să considerăm bloggingul un capitol închis în online.

Bineînţeles, cele de mai sus trec de spectrul blogurilor ultra-comerciale şi tot ce derivă din asta.