Poate fi tactică de Sales, deşi nu-i văd scopul. Poate fi o sfidare a bunelor practici, dar care bune practici într-un ecommerce ce abundă în tactici de guerrila?!

Cel mai probabil, magazinele online care afişează produse out-of-stock cu preţ redus, fac asta din două motive:

  • fie nu ştiu cum să spună că vând din stocul furnizorului (deşi ar fi amatorism);
  • fie la ieşirea produsului din stoc respectiva pagină web a fost păstrată din considerente SEO iar actualizarea preţurilor per categorie de produs pentru o promoţie prinde şi respectivele produse;

Sigur, nu este ok să aglomerezi catalogul pe care clientul îl vede, cu produse out-of-stock pe care nu se mai face aprovizionare. Dar nici nu este imoral ori ilegal.

În plus, atunci când gestiunea catalogului de preţuri se păstrează pe un ERP, o sincronizare perfectă cu site-ul aproape că nu există şi de multe ori preţurile sunt actualizate manual în bulk, printr-un fişier xls ori csv.

Dar da, probabil este mai bine să credem în teorii ale conspiraţiei decât să gândim puţin.