Pentru un domeniu precum Marketing Online, datele colectate din zeci de surse şi statisticile complexe sunt parte din activitatea zilnică. Totuşi, nu întotdeauna datele colectate sunt şi folosite. Sau sunt folosite, dar nu aşa cum trebuie, pentru că de cele mai multe ori toate datele colectate sunt structurate în statistici şi matriţe mult prea simplist realizate pentru a evidenţia ceva relevant, ceva cu adevărat important.

Partea bună atunci când tehnicile şi modul de lucru ale unui marketer sunt cele de tip Holistic Marketing este că toate datele colectate vor fi folosite în mod util, îmbunătăţind deopotrivă produsele şi serviciile companiei, relaţiile cu clienţii, colaboratorii ori partenerii, dar şi ofertele de vânzare. Partea mai puţin bună este că modul de abordare Holistic al Marketingului necesită şi integrarea unei mai mari influenţe a marketingului asupra activităţii celorlalte departamente dintr-o companie sau cel puţin o acceptare a faptului că Marketingul face ca întreg angrenajul companiei să fie unul fiabil, solid şi profitabil, nu doar productiv şi nu doar pe termen scurt ori mediu. Ori chestia asta este încă de neconceput pentru mulţi manageri ori şefi de departamente.

În altă ordine de idei, aveti mai jos un infografic statistic despre cum si la ce sunt folosite datele în Marketing Online. De remarcat faptul că aproximativ 70% dintre marketeri au înţeles că website-ul companiei este elementul central ce este implementat în mod presetat în strategiile de marketing. Iar asta pentru că preferă website-ul pentru a colecta datele despre implicarea consumatorilor. Pe de altă parte, însă, offline-ul tinde să devină din ce în ce mai ignorat la acest capitol, asta deşi punctele fizice de vânzare sunt totuşi parte din ecuaţia integrală.

O altă chestie ce merită remarcată este că doar 40% dintre marketeri consideră datele analitice drept o prioritate, în timp ce 66% consideră prioritară construirea unei mai bune experienţe pentru consumator.

Lucrurile se schimbă, în marketing. În web 3.0, abordările clasice de marketing nu mai sunt deloc eficiente dacă datele colectate (direct ori indirect) nu sunt şi folosite proactiv.

consumer-data-01-2015

 

*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online