Nielsen şi McCann Pr au realizat primul studiu despre Content Marketing-ul din România. Rezultatele le aveţi mai jos, sub forma unui infografic. Rezultate interesante, zic eu.

La fel de interesant este că, se confirmă cumva, faptul că PR-ul a intrat într-un fel de criză de identitate. Sigur, se poate să fie doar percepţia mea. Dar cam asta înţeleg din răspunsurile celor care au participat la studiu, mai ales răspunsul la întrebarea „Cine e cel mai potrivit să creeze conţinut?”. Răspunsul ar fi trebuit să fie, la unison, Pr-ul, dar în realitate confuzia persistă.

O mică menţiune am, la instrumentele de evaluare. Content Marketing-ul prin definiţie înseamnă proiect desfăşurat pe termen lung, cu rezultate măsurabile pe termen lung. Iar ţelul unui proiect de Content Marketing este să susţină strategia generală de Marketing, care evident are rezultate măsurabile în conversii, micro şi macro. Obiectivele CM sunt, într-adevăr, măsurabile pe termen scurt şi pot consta în interacţiuni pe baza conţinutului creat, dar ţelul trebuie măsurat conform strategiei de Marketing. Ceea ce înseamnă că pe lângă evaluarea tipică, like+share+views etc, trebuie să fie evaluate şi micro-conversiile (înscrieri la Newsletter s.a.m.d), pentru ca mai apoi să poată fi măsurată influenţa Content Marketing-ului asupra macro-conversiilor (vânzările). Altfel, se va ajunge iarăşi în situaţia în care se va caută relevanţa şi rostul Content Marketingului, la fel cum a fost cu Social Media.

studiu_contentmarketing_infografic

*infografic sursa