Coca Cola, efecte secundare in Social Media!

Probabil multi dintre voi aveti cunostinta despre ceea ce inseamna rivalitatea la nivel de business si pana unde, de multe ori, aceasta rivalitate poate ajunge!

Deasemenea sunt sigur ca ati citit cel putin o stire despre campania Coca Cola derulata in prezent pe Twitter-ul romanesc, #haisamancamimpreuna!

Ceea ce probabil cunoasteti destul de putin este faptul ca unul dintre cele mai mari branduri din lume lupta zilnic sa se protejeze impotriva atacurilor de orice fel, dar mai ales a celor din Media si Social Media!

Ca orice afacere de succes si Coca Cola si-a atras ”dusmanii sai” iar multi dintre acesti opozanti merg pana la extrem, pana la acuze grave de genul celor cu ”punerea sanatatii consumatorilor in pericol”!

Ok, nu am descoperit ceva nou, in fond astfel de practici au tot fost, ani de-a randul, insa esenta sau nuanta atacurilor recente mi-au starnit – acest articol-:

-Coca Cola este unul din produsele ce cauzeaza obezitate!

Poate pentru romani acest lucru nu inseamna cine stie ce, momentan, insa pentru americani obezitatea reprezinta o problema nationala iar o asociere a expresiei de mai sus cu orice brand aduce de la sine imagine negativa!

Cum oare poate cauza Coca Cola obezitate imi e greu sa-mi dau seama, mai ales ca o consum in aproape fiecare zi de mai bine de 15 ani?!! E de vina o bautura, un suc, pentru obezitatea la oameni? Mie mi se pare a fi mai mult o scuza, o justificare decat o cauza!

Oare de ce la italieni Coca Cola nu cauzeaza obezitate, mai ales ca in Peninsula Italica bautura americana este consumata cam dupa fiecare masa, fiind considerata un bun stimulent pentru o digerare corecta, asemanator ca efecte celebrei cafele italienesti espresso?!

Conform logicii celor ce lanseaza astfel de ipoteze se pare ca da, Coca Cola dauneaza grav cauzand obezitate, asta deoarece vine consumata dupa fiecare masa la fast-food, dupa fiecare masa in general! Buna logica as zice, dar oare berea nu face la fel? De fapt, despre bere chiar se stie ca ingrasa, lucru dovedit stiintific! Oare nu e adevarat ca orice bautura ai consuma dupa o masa nesanatoasa, tot obezitatea va fi rezultat, nu conteaza ca bei chiar si apa? -bineinteles ca da, ca e adevarat!

Ne-adevarurile, ipotezele si acuzele false, cu sau fara justificare, aduc prejudiciu de imagine, pentru ca mai apoi sa duca scadere a cifrelor de afaceri, care mai apoi se rasfrang asupra angajatilor, a numarului acestora sau a salariilor acestora!

”Coming Together”, campania derulata de Coca Cola in SUA a starnit destul de multe reactii negative, multi inca neintelegand de ce este nevoie ca o companie ale carei produse nu pun in pericol sanatatea si nici ”supletea” oamenilor sa fie nevoita sa-si promoveze produsele tinand cont chiar de una din marile probleme ale societatii americane – obezitatea! 

*clipul oficial Coca Cola

*parodii ce intoxica Social Media si care devin viral peste noapte

Ca o gluma:– poti manca oricat de mult doresti, poti manca orice doresti, dar atata timp cat nu bei Coca Cola nu te vei ingrasa!!! Pe bune? :)))

Efectele secundare sunt in jurul fiecarei campanii Social Media, in jurul fiecarei campanii de advertising, poate si de asta de multe ori ar trebui ca cei ce au posibilitatea sa-si spuna parerea, s-o faca direct si argumentat, fara falsa prejudecata a publicitatii mascate!

*nota:-articolul nu este advertorial