Stiti ce fac specialistii atunci cand nu au nici cea mai mica idee despre ceea ce se intampla sau se va intampla?

Simplu, presupun, incearca sa presupuna!

Azi, in chiar aceste momente, Google, cel mai mare motor de cautare este in plin update al algoritmilor sai, un update ce promite sa combata mult mai eficient tehnicile Black Hat SEO!

Nu voi vorbi despre acest update, in parametrii sai tehnici, nu voi vorbi despre posibilul si prognozatul sau impact asupra afisarii rezultatelor in SERP, pe Google, ci voi vorbi despre sau mai bine zis, voi spune ceea ce nu s-a spus pana acum!

Cronologic, in ordinea importantei (pentru mine)!

Google ataca advertorialele?

Fals, complet fals, iar cine sustine asta e complet paralel cu ceea ce inseamna advertising online! Google nu are nimic cu advertorialele, are insa ceva cu linkurile din advertoriale, linkuri ce de multe ori sunt mai mult de 3 la numar intr-un singur articol spre acelasi domeniu! Google este impotriva articolelor SEO, adica acel gen de articol cu text scurt (maxim 350 de caractere) care este plin de linkuri spre un site ce nu numai ca nu are relevanta de nisa/topic/abordare, dar incalca si reuglile unei optimizari White Hat! Pe scurt, chiar credeti ca publicitatea prin intermediul unui advertorial inseamna unul, doua sau trei linkuri inserate? Eu am repetat de nenumarate ori, intr-un advertorial nu trebuie inserate linkuri iar daca se face asta, atunci sa fie cel mult unul spre domeniul/site-ul/businessul promovat, nu mai mult, altele pot fi spre un video al firmei postat pe Youtube, spre pagina de Fb a respectivei firme etc..! Publicitatea intr-un advertorial este facuta de catre blogger/jurnalist/freelancer, prin propria-i recomandare a ceea ce promoveaza, prin minim-ul de garantie pe care-l ofera (stiti ce ziceam, ca intr-un advertorial bloggerul cedeaza din increderea dobandita)!

Google ataca linkbuilding-ul?

Nu ataca linkbuilding-ul, ci ataca modul agresiv de a face link-building! Va mai amintiti, cum tot aici pe Balantza spuneam ca Google si in generalc orice mare motor de cautare are date statistice despre orice site indexat, date ce evidentiaza rapiditatea cu care a crescut? Tot aici spuneam ca sunt foarte multi care fac linkbuilding agresiv si obtin o crestere semnificativa in mai putin de 48 de ore, ceea ce tehnic inseamna ”black hat”, adica link-spam! Asta incearca sa opreasca Google si in plus de asta incearca sa evidentieze ca nu va mai fi suficienta o structura de linkuri excelenta pentru a obtine pozitionare buna in SERP, ci si un continut curat, un site curat etc..!

Google ataca Guest-posturile? Vor muri guest-posturile?

Indiferent de cat de mult sunt eu impotriva guest-posturilor, aceasta practica va continua sa existe, logica fiind simpla, la fel ca la advertoriale, putandu-se renunta usor la linkuri, sau cel mult cu inserarea unui singur link in articol (link curat)!

Content Marketing, Google asta vrea?

Mai exact Google vizeaza o era a creatorilor de continut (web 3.0) in care informatia sa primeze, calitatea si structura textului, aprecierile cititorilor (share in social networks, review de cititor, comentarii)! Content Marketing s-a facut si pana acum, pana la Penguin 2.0, numai ca pana acum prima structura de linkuri si nu calitatea informatiei servite!

In incheiere!

A trebuit sa clarific aceste lucruri, pentru ca observ ca o victimizare incredibila si niste discutii complet aiuritoare in randul multor specialisti, ca si cand ar veni apocalipsa, din punct de vedere SEO!

SEO se schimba, se va pune pret pe socializare din punct de vedere SEO (va mai amintiti cand vorbeam de Social Data Hub, de la Google), optimizarile de rit vechi vor inceta, dar bineinteles nu vor muri, pentru ca sa fim sinceri, nu toti vor sa tina un site pana la adanci batraneti in online, nu? 😉

Pe scurt, foarte pe scurt, iata pe ce va pune pret Google incepand de azi:

titlu, descriere si cuvinte meta corecte

textele ancora pe care sunt puse linkurile (trebuie relevanta atat din punct de vedere al nisei, cat si al domeniului)

structura de linkuri (evitarea in special a linkurior externe de tip ”ad”, adica publicitate, adica acel tip de link care odata accesat inainte sa te duca pe pagina dorita iti serveste o pagina de publicitate pentru cateva secunde)! *aici e marea lovitura, pentru ca enorm de multe site-uri, inclusiv publicatii gigant folosesc asta

evitarea triangularii de linkuri (e o practica a multora, creaza 20-30 de site-uri si creaza retea de linkuri intre ele, de unde rezulta linkbuilding, rezulta crestere Page Rank, dar deasemenea este si un efect/caracteristica al schimburilor de guest-posturi)

Page Speed (nu foarte multi pun pret astazi pe cat de bine este construit un template, considerand ca daca site-ul se incarca repede atunci este ok, realitatea fiind ca nu numai viteza site-ului conteaza ci si structura sa, elementele de design, optimizarea acestora, scripturile folosite, cat de corect este scris din punct de vedere tehnic -html, site-ul, etc..)

continut spam generat de utilizatori (mai pe romaneste, prea multe linkuri in sectiunea de comentarii pe aceeasi pagina, in prezent fiind acceptate linkuri doar spre retele precum Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, Disquss, Livefyre, G+ si alte cateva) – aici va fi o confuzie generala cu pingback-urile si trackbackurile si nu stiu nici eu raspunsul corect, momentan! 🙂

evitarea redirectionarilor de tip 301 (o practica destul de rara, dar care are efect negativ asupra experientei utilizatorilor, redirectionarea automata de la un url la altul)

evitarea publicitatii agresive si a scripturilor ce ingreuneaza Page Speed

evitarea paginilor doar cu linkuri sau publicitate si fara continut

folosirea de date structurate si Authorship (hcard, schema.org etc…)

evitarea erorilor de crawling/accesare (lipsa fisierului robots.txt, a unui sitemap.xml dar si perioade prea mari de offline ale unui site)

folosirea atributului alt pentru imagini (nu e ceva nou, dar e in continuare rar folosit)

Acestea sunt principalele criterii vizate de update-ul algoritmilor Google de azi, update cunoscut sub denumirea de Penguin 2.0!  Asadar, aveti toate argumentele necesare sa nu mai dati crezare diferitelor mituri ce bantuie online-ul zilele astea, pentru ca Google nu doreste sa ingradeasca promovarea si afisarea in SERP a celor ce ”joaca corect” ci de fapt opusul!