Observ că piața din România tinde să devină din ce în ce mai haotică din punct de vedere Google Adwords. Și asta pentru că din ce în ce mai mulțti practică supra-licitarea (overbidding).

Fără să dau ”din casă” prea mult, pot întreba doar atât, retoric: – cum să plătești 20 lei/click când produsele din categoria respectivă costă în medie 300 lei?!

Adică este așa de greu să realizezi că faci overbidding? Și că nu mai ai nici o șansă, nici măcar teoretică, la un ROAS pozitiv?

Sunt sigur că există foarte mulți ”pasionați” de Adwords și mai mult, sunt la fel de sigur că mulți proprietari de afaceri mici se ocupă de propriile conturi de Adwords. Probabil din cauza asta acolo unde este concurență foarte mare, se ajunge la overbidding destul de rapid.

  • Ai un CPC mare la interogări cu QS mic? – faci overbidding!
  • Ai Bounce Rate mare în mediul CPC? – atunci relevanța targetării tale este redusă, de unde rezultă QS necompetitiv și în final overbidding!
  • Poziția medie este undeva între 1 și 1,8, dar QS interogărilor este între 6 și 9? – cel mai probabil faci overbidding!
  • Rata de conversie este mică iar bugetul se consumă repede? – faci overbidding!

Atunci când este vorba despre CPC, totul se învârte în jurul Quality Score (sau orice altă denumire tipică oricărei alte platforme PPC). Dacă targetarea, anunțurile, paginile țintă sunt relevante și respectă criteriile tehnice de performanță, vei avea QS bun și vei putea plăti mai puțin pentru a ajunge la clienți, în comparație cu concurența ta. Este complet neproductiv să risipești bugete doar de dragul de a fi numărul 1 în pozițiile anunțurilor, fără să aduci cu adevărat ceva bun în față.