Se întrevede o chestie foarte interesantă şi care presimt că va stârni un val uriaş de reacţii. Zvonurile spun că Facebook testează de zor o soluţie prin intermediul căreia ar permite creatorilor de conţinut (bloggeri, publisheri în general) să-şi îmbunătăţească veniturile.

Soluţia presupune că în loc să distribuie conţinutul, prin link, pe Facebook, creatorii de conţinut să trimită direct Facebook respectivul conţinut. Adică să fie găzduit direct de Facebook. Astfel, reclamele Facebook ar putea fi aplicate pe respectivul conţinut şi în final ar genera venituri atât pentru Facebook cât şi pentru creatorii de conţinut.

Sigur, chestia asta înseamnă trafic mai puţin pentru site-urile/blogurile creatorilor de conţinut. Din moment ce nu vor mai exista linkuri externe. Şi evident, ideea de comunitate în jurul unui blog sau publicaţii online este grav afectată.

Totuşi, gândul că ar putea astfel să câştige bani cu ajutorul Facebook, doar publicând articole, cred că va fi decisiv pentru ca mulţi bloggeri să aleagă calea mini-bloggingului pe Facebook.

De reţinut, însă, că planurile Facebook vizează doar zona mobile, nu şi desktop. Cel puţin deocamdată. Deci toate articolele trimise direct Facebook, vor fi afişate în aplicaţia de mobil.

Nu este încă destul de clar care va fi procedura. Cum şi ce criterii vor trebui să îndeplinească articolele pentru a fi găzduite de Facebook. Pot bănui însă că va fi prin intermediul paginii de Facebook, a blogului ori publicaţiei în cauză, iar criteriile vor fi cele deja obişnuite pentru conţinutul postat pe Facebook.

Facebook invocă faptul că foarte mare parte din conţinutul distribuit în reţea, şi care conţine link extern, duce într-un final la o experienţă destul de proastă pentru utilizator. Asta pentru că există în continuare enorm de multe site-uri şi bloguri încă neoptimizate pentru mobil. Şi care abundă în reclame de tot felul. Găzduind conţinutul pe serverele Facebook, creatorii de conţinut pot astfel să aibă un mai mare număr de cititori în mediul mobil şi implicit să câştige mai mult.

Două chestii mai subliniez referitor la această ştire:

-se prea poate ca asta să fi fost ideea încă de la început atunci când s-a vorbit despre faptul că Facebook va rula reclame pe conţinutul altor site-uri

-pentru marile comunităţi de creatori de conţinut prevăd serioase motive de îngrijorare. Nu e uşor să lupţi cu mirajul Facebook, chiar deloc.