Va mai amintiti, poate, ca in trecut, nu demult, am scris un articol ce mai apoi a devenit punct de referinta pentru multe alte articole cu tema ”cat costa si care este pretul corect al unui advertorial”!

Articolul respectiv a fost primit de multi ca o adevarata sursa de inspiratie, ceea ce m-a bucurat foarte mult, pentru ca munca realizarii articolului a presupus studiu si conspectare non-stop timp de mai multe luni de zile!

Multi au priceput si asimilat corect notiunea de advertorial si anume ca acesta presupune o simulare de continut editorial in care linkurile si factorii SEO nu sunt un ”must have”! Altii, merg inainte orbeste, increzandu-se in zecile de mii de articole oglinda preluate in mod speculativ si neatent de pe publicatii straine!

Ce m-a distrat foarte mult a fost cum unii chiar se mirau sau puneau la indoiala pretul ce trebuie solicitat sau mai mult de atat neavand incredere in chiar criteriile in functie de care se stabileste pretul unui advertorial! Au facut mii de calcule, mii de analize, au adus zeci de argumente contra, cum ca un advertorial nu ar justifica o investitie mai mare decat cativa euro!

Drept urmare, revin si explic:

-advertorialul in esenta sa este o simulare de continut editorial care, asa cum este normal, presupune drepturi de autor pe care proprietarul, bloggerul, le cedeaza advertiserului! Numai de aici, fara a mai enumera orice altceva, un pret de 30 euro/advertorial este mai mult decat justificabil(suma este doar ca exemplu)!

-advertorialul inseamna mai mult decat o simpla publicare a unui articol si expunerea lui cititorilor blogului, tocmai datorita retelelor de socializare, unde, odata dus, advertorialul genereaza o expunerea mult mai mare decat nivelul oferit de traficul blogului unde a fost publicat!

-advertorialul, ca si prezenta, va sta pe blogul unde a fost publicat timp indelungat, poate chiar cat va sta blogul in sine, de unde rezulta ca expunerea este amplificata pe masura ce trece timpul, mai ales datorita faptului ca articolele vechi primesc un vot de incredere din partea motoarelor de cautare, deci au o valoare SEO vadit mai mare!

Pornind doar de la aceste 3 simple explicatii orice alt exemplu sau argument devine nefondat!  Sunt de acord, nu oricine e in stare sa scrie advertorial, nu oricine e prezent pe retele de socializare(oare chiar mai exista cineva care nu-i prezent pe cel putin o retea de socializare?) dar atunci cand un advertiser alege o colaborare cu un blogger inseamna ca l-a si studiat, stiind deja de ce este capabil, daca este capabil si daca  merita investitia!

Nu voi pune prea mare accent pe faptul ca in continuare multi bloggeri habar nu au ce presupune un advertorial, dar totusi vorbesc despre sau au pretentii ce sfideaza logica,  pentru ca pana la urma, ca in orice domeniu, exista cei priceputi si cei …nepriceputi! Sigur, sunt exclusi din discutie cei pentru care bloggingul nu a reprezentat si nu reprezinta o sursa de venit auxiliar sau primar!

Zic doar atat, daca firme mari precum SEO Monitor si-au conformat activitatea in advertisingul online pentru a fi la inaltimea asteptarilor bloggerilor si mai ales pentru a respecta elementele de baza ale expunerii oferite de un advertorial, atunci cu siguranta si bloggerii ar trebui s-o faca!

Ca fapt divers si de mare interes, Stak TAG a pus in aplicare o oferta mai mult decat interesanta, oferind gratuit bloggerilor o expertiza care la final sa le fie folositoare in a stabili un pret corect pentru un advertorial, un link sau un articol SEO postat pe blogul personal! Eu zic ca merita incercat, pe mine cel putin m-a surprins rezultatul expertizei, confirmandu-mi asteptarile sau mai bine zis pretentiile mele financiare!