Noul câmp de bătălie pentru advertiseri se va da pe publicitatea TV. O întreagă muncă de colectare și procesare de date, toate generate din urmărirea reacțiilor generate de reclamele postate pe canalele TV. Este un fel de a spune că reclamele de la TV vor intra în era targetărilor complexe ale marketingului de performanță.

Un prim software care colectează și procesează astfel de date este CrowdEmotion și care a prins destul de multă ”tracțiune” în ultima perioadă. Innerscope Research, compania achiziționată de agenția de rating TV, Nielsen, are același segment de activitate din neuromarketing. La fel și TVision, care acum testează de zor.

Programe software de genul acesta vor fi din ce în ce mai frecvent instalate pe televizoarele de ultimă generație. Scopul acestor programe fiind unul simplu, să detecteze emoția telespectatorului, o emoție generată de un anumit clip tv. Ceva similar, într-o mică măsură, cu DeepFace de la Facebook, adică programul care ajută Facebook să interpreteze fotografiile și să recunoască facial persoanele din fotografii.

Chestia asta va fi destul de greu de pus în aplicare, dar așa cum spuneam, deja câștigă teren. La Super Bowl 50, adică cel recent disputat, a fost folosit un astfel de soft pentru a verifica reacțiile, a câteva sute de oameni, la reclamele afișate înainte, din pauza și de la finalul meciului. Cei care au testat au fost cei de la TVision, reclama care a generat cele mai multe reacții, fiind considerată și cea mai amuzantă, a fost reclama Amazon Echo.

Partea puțin creepy în toată chestia asta este acea senzație ciudată de a ști că ești urmărit în permanență de propriul televizor. Dar, înainte de a transforma totul în isterie, să ne gândim că și propriile smartphone au funcții care urmăresc ochii utilizatorului.

Pentru marketeri se anunță vremuri și mai bune. Pentru televiziunile care nu oferă conținut de calitate, lucrurile se complica și mai tare. În fond, marketerii vor avea în sfârșit date concrete despre cine și când vede reclama, dar mai ales și ce reacții are.

*sursa