Extensia AdBlock a ajuns la circa 200 de milioane de utilizatori. Ştiind faptul că Google Chrome este cel mai folosit web-browser, se poate lesne anticipa faptul că AdBlock poate creşte şi mai mult, în următorul an.

Numai că AdBlock, ideal de folosit atunci când utilizatorii navighează site-uri suspecte ca şi proprietate ori conţinut, loveşte puternic şi în publisheri şi site-urile lor. Ceea ce se traduce în venituri din ce în ce mai mici din reclame.

Tocmai din cauza asta Google a fost încurajat, de publisheri, să cumpere opţiunea de dezactivare a blocării reclamelor sale de la proprietarii AdBlock. Nu s-a rezolvat încă nimic permanent, însă în cazul în care nici nu se rezolvă, atunci publisherii se pot pregăti de cu totul alte tactici de monetizare. Ideea asta a născut reale controverse, majoritatea utilizatorilor considerând că Google forţează astfel „nişte chestii”, ceea ce este complet fals, pentru că Google poate efectiv bloca AdBlock, la rândul său.

Ca informaţie generală: – Google a plătit către AdBlock cca 1 miliard de dolari în 2013 şi aproximativ la fel în 2014, pentru ca AdBlock să permită vizualizarea reclamelor sale. S-a întâmplat asta pentru că Google Chrome simte în continutare „respiraţia” Firefox, în ceafă.

Partea pe care utilizatorii de internet nu o înţeleg este că internetul nu este gratuit. Ceea ce citesc, descarcă, află (etc) din online are un preţ. Un preţ pe care datorită reclamelor nu-l plătesc direct, ci indirect.

Aşadar, utilizatorii de online au de ales. Între reclame şi AdBlock. Între conţinut pe care-l plătesc pentru că vizualizează reclame şi conţinut pe care-l plătesc direct din buzunarul lor. Între freemium şi premium.

Ca o consecinţă a problemei, Content Marketing şi SEO devin prioritare pentru cei ce-şi câştigă existenţa din servicii de publishing online. Pe de altă parte, în timp ce pentru comercianţii online devine din ce în ce mai dificil şi mai scump să ajungă la utilizatorii interesaţi de produsele lor, cei de la AdBlock construiesc o avere, blocându-le instrumentele de marketing PPC, CPM, CPA (etc).

*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online si Search Engine Marketing.