Ce inseamna profesionalism? Ar trebui sa expun o definitie sau o serie de definitii dar mă rezum la o zicală romaneasca si anume : ”daca faci un lucru, atunci fă-l bine”!

Cam asa si in Social Media, domeniul unde multi inca mai considera ca e suficient sa fii un bun comunicator, un bun orator si conversationalist pentru a arata si dobandi increderea celor din jur, cei cu care intri in contact! O astfel de atitudine nu numai ca este eronata dar aduce cu sine si un mare pericol sau mai bine zis cel mai mare pericol pentru cineva care activeaza in Social Media si anume : ”să pierzi increderea celor din jur”!

Totul, in Social Media si blogging se rezuma la o trasatura definitorie caracterului, o trasatura care delimiteaza si imparte oamenii in doua, de incredere sau nu!

Mashable.com, prin unul dintre cei mai buni specialisti de Social Media, Wendy Lea, a stabilit 4 criterii majore ce trebuie respectate de catre cei care se vor a fi profesionisti in Social Media, de cei pentru care increderea colaboratorilor, focalizarea atentiei catre clienti, cititori, interactiunea cu acestia, este prioritara!

Cei 4 factori importanti pentru a dobandi increderea, dar mai ales pentru a o păstra, in online, sunt urmatorii:

1-Cunostinte, raspunsuri, empatie!

In Social Media esti mereu supus unui tir de intrebari dar secretul pentru a dobandi increderea si respectul celor care pun aceste intrebari nu este numai sa oferi raspunsuri clare, logice, rationale si in cunostinta de cauza, ci mai ales modul cum oferi aceste raspunsuri! Se recomanda ca modul de a raspunde sa fie unul calm, intelept, bazat pe emotional, empatic si inteligent! Pe langa toate astea, un lucru este si mai important, anume că atunci cand cineva intreabă inseamnă că are o problema, deci caută o solutie iar acesta solutie ii trebuie oferită!

2-Răspunsuri potrivite la locuri potrivite!

Clientii, cititorii, oamenii ce folosesc servicii online, nu numai ca sunt in cautare de solutii pentru anumite probleme pe care le-au intampinat dar cauta si vor ca raspunsurile/solutiile la aceste probleme sa le fie date in locuri speciale, cat mai private! Nu este suficient ca oamenii/clientii/cititorii sa stie ca vor gasi solutii la probleme, mai este necesar si foarte important ca aceste solutii sa fie discutate/date in locuri speciale, create pe topicuri separate, pe categorii separate, locuri ce sunt tinute sub control si unde nu exista presiunea unora ce doar pierd timpul online si cauzeaza disconfort!

3-Educatie prin experientă!

Aici sunt mai mult de vorbit, dar in esenta totul se rezuma la modul continuu si perseverent al omului de Social Media de a-si insusi cunostinte, de a afla noutati si de a fi la curent cu toate tendintele! Apoi, omul de Social Media trebuie mereu sa fie ca un bun pedagog, sa nu desconsidere inteligenta celor cu care interactioneaza dar nici sa nu porneasca de la ideea ca toti oamenii au cunostinte vaste in ceea ce inseamna online-ul!

4-Nimic nu e perfect, mereu e loc de imbunatatiri!

Iar aceasta regula trebuie sa se regaseasca obligatoriu in comportamentul unui om de Social Media, specialist sau nu! Indiferent de cat de bine si de cat de mult succes ai avea parte, nu trebuie sa te opresti, nu trebuie sa consideri ca totul e perfect, pentru ca mereu e loc de imbunatatiri, mai ales intr-un domeniu ce depinde in foarte mare masura de tehnologia hi-tech si mai ales de evolutia rapida a acesteia! In Social Media, in online, poti disparea la fel de repede si usor cum ai aparut!