SEO, probabil cea mai dinamică și alertă zonă din Online Marketing, a fost și zona care a atras de-a lungul timpului foarte, foarte mulți specialiști. Unii pricepuți, alții mai puțin pricepuți. Și cum SEO este o meserie care se învață efectiv ”în câmpul muncii”, trebuind să aplici teoria pentru a ști dacă practica ”te omoară sau nu”, unii specialiști au ales să rămână la nivelul teoriei, alții au evoluat, odată cu domeniul, aplicând și dezvoltând afaceri online, prezențe online etc.

Observ, însă, o chestie. Se pare că deși în SEO vorbim acum de web semantic, de algoritmi cu o complexitate incredibilă, de private SERP, uităm că de fapt SEO se reduce la doar 3 principii mari și tari. Și dacă am respecta aceste 3 principii, atunci am putea aduce un plus de valoare în online.

1 – Ce caută utilizatorii?

2 – Ce vor utilizatorii?

3 – Ce și mai ales cine te recomandă (pe ”tine” ca business)

4 – Cum pot face ca boții SE să citească și să interpreteze mai bine site-ul meu?

Tot timpul SEO a fost despre relevanță. Asta pentru că algoritmii SE au fost construiți și actualizați în permanență pentru a livra rezultate relevante în SERP.

Reamintindu-ne asta, ne putem da seama de multe din obiectivele reale pe care SEO le poate atinge pentru un business. Fără povești, fără creionări și proiecții irelevante de strategii de dezvoltare neadaptate realității, care să ducă într-un final doar la pierderi financiare.

Reamintindu-ne asta, doar asta, ne dăm seama de ce de vreo 3-4 ani, deja, specialiștii recomandă relevanța prin conținut, nu prin tehnici meschine de manipulare a algoritmilor SE.

Acestea fiind spuse, probabil vă reușiți să înțelegeți de ce Google, în special, dar și alte motoare de căutare, taxează dur site-uri non-valoare. Sau de ce, indiferent de numărul de backlinkuri pe care un site îl are, nu poate fi competitiv într-o piață în care alții aduc conținut de calitare, valoare.

În SEO, la fel ca în Marketingul Online există o zicală:

Nu există scurtături pe drumul spre succes însă există moduri de a accelera!

Și, aș mai adăuga eu, contează foarte mult și unde vrei să ajungi ca să știi cum să alegi să ajungi acolo. 🙂